23948sdkhjf

Nu blir Compass Group digitala

Compass Group lanserar ny molntjänst för att optimera den egna driften.

Compass Group, som har över 250 enheter i drift över hela landet, har länge letat efter en lösning som möjliggör för harmonisering av arbetssätt samt möjlighet till en ännu mer kvalitetssäkrad uppföljning av verksamheten.

Läs också: Compass tecknar storavtal

Nu har de hittat den och är mitt i lanseringen av systemet som de själva valt att kalla COMPIS. Grunden utgörs av GetCompliants molntjänst för att samla egenkontroller, konceptmanualer, checklistor och andra återkommande uppgifter inom driften i en och samma digitala och mobila driftshandbok. En handbok som uppdateras i realtid och som används via en app direkt i mobilen om så önskas.

Fredrik Halén, Head of Operations Healthcare and Lower education på Compass Group, säger att möjligheten att optimera och förenkla det dagliga arbetet med hjälp av ett sådant här verktyg, är ett steg i helt rätt riktning.  

Även ute i driften uppskattas den nya lösningen.

Erik Lind som är kökschef på Ulls restaurang på Sveriges Lantbruksuniversitet i Uppsala., säger att det är både tryggt och väldigt överskådligt att ha all information och hela agendan på ett och samma ställe.

– Vi kontrollerar, dokumenterar och sparar materialet direkt i mobilen och slipper hålla koll på papper, pärmar och minimerar även letandet bland all e-post för olika aktiviteter vi ska göra. Appen visar oss i realtid vad som ska utföras på daglig basis och på veckobasis, jättesmidigt! konstaterar han.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.125