23948sdkhjf

Förenade Service inför digitalt rapportsystem

Förenade Service inför ett elektroniskt kvalitetsuppföljningssystem i Norrköping och Dalarna. Systemet kommer under 2014 att utvidgas till alla kunder i övriga Sverige och beskrivs som ett steg mot att säkerställa kvaliteten för företagets kunder.
Tidskrävande rapportsystem via mail, excelark eller handskrivna rapporter är snart ett minne blott inom Förenade Service. Med ett nytt elektroniskt system för kvalitetskontroll kan företaget arbeta mer effektivt och samtidigt säkerställa leverans och kvalitet till sina kunder med några enkla knapptryck.

Det innebär bland annat att Förenade Service stämmer av kontrollpunkterna tillsammans kund, och man kan sedan följa genomförande och kvalitet i realtid. Även efterarbetet minimeras vilket öppnar upp för att ännu bättre realtidsservice till kunderna istället för att, som förr lägga tid på uppföljningen.

Förenade Service installerar även GPS i samtliga bilar. Företagets bilar kör dagligen många mil från kund till kund och GPS:en blir ett verktyg för att optimera transportlogistiken och minska utsläppen. Sedan tidigare har företaget bytt ut sin bilflotta mot miljöbilar.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062