ISS fick nytt avtal angående service hos Stockholmståg
ISS och Stockholmståg har samarbetat i pendeltågstrafiken sedan 2006 och när avtalstiden löpte ut valde man att förnya samarbetet som innebär ett helhetsåtagande där kundnyttan står i centrum. Uppdraget omfattar biljettförsäljning och passagerarservice inklusive assistans för rörelsehindrade på pendeltågsstationerna samt fordons- och lokalvård av pendeltåg och stationer.Varje vardag görs cirka 250 000 resor i pendeltågstrafiken i Stockholms län vilket motsvarar 65 procent av allt järnvägsresande i Sverige. Målet är att ISS - med sin erfarenhet och sina tekniska hjälpsystem – ska bidra till att höja servicenivån, bland annat med flera nya tjänster som till exempel förbättrad assistans till rörelsehindrade. ISS mobila IT-system ska säkerställa att genomförda åtgärder håller avtalad kvalitet och återrapporteringen av förbättringsbehov ska följas i realtid. För att fånga upp resenärernas önskemål och behov ska personlig passagerarservice finnas tillgänglig på flertalet stationer.