23948sdkhjf

Två vinster till Essity

Essitys varumärke Tork vann pris för marknadsföringsstrategi och bolagets pappersbruk i Lucca för mest energimedvetna bruk under Tissue World.

Priserna delades ut den 25 mars under Tissue World Milan, världens största internationella event för pappersindustrin. 


Take Back Lunch Break-kampanjen för Torks professionella hygienmärke vann pris för Best Tissue Marketing Strategy.

Kampanjen skapades utifrån två trender i Nordamerika: minskande tryck på lunchrestauranger med minskade intäkter, och att kontorsanställda tog färre och kortare lunchpauser.

Tork genomförde en nationell undersökning i Nordamerika av lunchbeteenden på arbetsplatser och hur de påverkar produktivitet och arbetstrivsel.

Resultaten visade att lunchpauser är viktiga för anställdas produktivitet och välmående.

Essity och pappersbruk i Lucca, Italien, tilldelades också pris för Best Energy Aware Mill. Deras omfattande program för energibesparingar prisades.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.078