Efter flera turer med upphandlingen har Region Västerbotten och övriga regioner i norra sjukvårdsregionen utifrån Förvaltningsrättens beslut och efter dialog med anbudsgivare beslutat tilldela Sodexo uppdraget att driva patientboendet.
– För att säkerställa och trygga ett fungerande patientboende för den norra sjukvårdsregionen har vi i dialog med de andra regionerna tilldelat Sodexo uppdraget för patientboende. Efter samråd med anbudsgivare och en samlad bedömning av förutsättningarna har vi landat i att det här är det bästa beslutet just nu, säger Tommy Svensson, regiondirektör i Region Västerbotten.