23948sdkhjf

Lättare för "sandwich artists" att utbyta idéer

Ninetechs infranät ska hjälpa personalen på Subway att dela med sig av erfarenheter och ge varandra bra tips.


Subway är en av världens största snabbmatskedja - bara i Sverige finns i dag 125 restauranger och målet är att hamna på 240 stycken inom bara några år. Nu har man i Sverige skapat ett nytt socialt infranät för att bättre knyta samman den olika franchisetagarna. Restaurangchefer och så kallade sandwich artists når det sociala intranätet, som Ninetech har utvecklat, via datorn eller sina smarta telefoner och där kan de utbyta tips och bra idéer.
– Den största nyttan är att vi når ut till restaurangerna på ett effektivt sätt. Vi får igång en dialog som annars hade varit svår när man träffas sällan. Vi ser att personalen utbyter erfarenheter och ger varandra bra tips. Vi visar upp veckans vinnare, vilket sporrar tävlingsinstinkten hos varje franchisetagare. Jag tror mycket på att visa uppskattning. Får man beröm så blir man glad, och är man glad gör man ett bra jobb", säger Henrik Niklasson, Development Agent på Subway.

På intranätet redovisas även försäljningsstatistik och stödjande dokumentation såsom kampanjinformation och rutindokumentation för att underlätta för restaurangerna. Intranätet är baserat på SharePoint Online på Office 365 och följer Subways grafiska profil. Subway administrerar själva hanteringen av nya användare och allt innehåll.

Ninetech erbjuder kunskap och lösningar inom digital marknadskommunikation och IT. Ninetech startade år 1993, omsätter ca 140 miljoner kronor och sysselsätter cika 120 personer med kontor i Karlstad, Stockholm, Göteborg och Örebro.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.203