23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Rent
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Karolinska satsar på "framtidsreception"

Svenskt Näringsliv, TV4, Svt och nu även Karolinska institutet. Allt fler företag och organisationer väljer att installera självbetjäningssystem i sina receptioner.





- Utrymnings- och parkeringslistor, språkval samt allt annat som bör finnas i ett modernt besökssystem är självklarheter i systemet, säger Fredrik Mossberg från Inis Sweden.



Tanken är att receptionen ska fungera mer som lounge där besökare kan vänta innan och efter sina möten. Och personalen i receptionen kan ägna full uppmärksamhet åt service samt utföra andra arbetsuppgifter i och omkring receptionen – eller inte förekomma överhuvudtaget. Reception på Nobels väg 5 kommer nämligen att vara helt obemannad.

Karolinska Institutet har valt att förändra besökshanteringen genom att använda ett självbetjäningssystem från Inis Sweden. Besökssystemet låter besökaren och mottagaren på KI själva administrera besöket – från inpassering till utpassering.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.147