HomeMaids vd, Eva-Karin Dahl skriver i en kommentar till bokslutskommunikén att tillväxten under kvartal 4 2013 var 39 procent, den organiska 3 procent.
För helåret 2013 var tillväxten 52 procent och den organiska 7 procent vilket är några procentenheter högre än föregående år.
- Detta är tack vare det intensiva förändringsarbete som påbörjades under 2012 avseende verkssamhetssätt- och struktur och som fortsatt under 2013.
- Under året har vi också genomfört varumärkesimplementationen samt drivit HomeMaids två första rikstäckande kampanjer. Grunden är lagd för att också det fåtal kontor vars tillväxt tidigare inverkade negativt på helheten nu har möjlighet att ta, eller redan har tagit, ordentliga kliv framåt, i en allt mer tilltagande konkurrens.
Rörelsemarginalen om 7,2 procent för helåret är en klar förbättring mot föregående år och ger en signal om att bolaget är på rätt väg.
HomeMaids ambition är fortsatt att uppnå en stark tillväxt inom området ROT- och RUT. I en kraftigt ökande konkurrenssituation och med avtagande tillväxt är marknadsinsatser, kommunikation, kundfokus och god kvalitet i både service och anställningsförhållanden av stor vikt. HomeMaid meddelar också att man har ett fortsatt intresse av att genomföra förvärv.