23948sdkhjf

Städarna slopar hållbarhetsarbete

Efter ett år ratar hemserviceföretaget Städarna begreppet hållbarhetsarbete.

Istället väljer bolaget att lansera en självklarhetsrapport. När hållbarhetsarbetet drog igång 2019 trodde ledningen att man var dåligt utvecklade inom området. Men snart konstaterades att frågorna hela tiden hade varit en självklarhet inom koncernen. Därför slopas begreppet hållbarhetsrapport till förmån för en självklarhetsrapport.

Rapporten berättar bland annat att Städarna under fjolåret använde 17 200 liter rengöringsmedel. Samtidigt körde företagets medarbetare varje månad en sträcka som motsvarar tre varv runt jorden.

– Just de här siffrorna är såklart inget vi är stolta över, men transparens är något som är självklart för oss och givetvis ska vi kunna presentera det externt. Det är också ett sätt för oss att se vad vi kan förbättra, säger Tjoffe Sjögren, koncernchef.

Desto stoltare är han över statistiken som säger att bolaget har medarbetare från 45 olika länder och att kunder som inte står bakom Städarnas värdegrunder sägs upp, oavsett hur stor kunden är.

Städarna är Sveriges tredje största hemserviceföretag.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.081