23948sdkhjf

Bäst i klassen: Finalisterna i Årets Glansföretag

Vem tar hem segern i Clean Bright Awards kategori Årets Glansföretag? SmartaVal, Meritum i Sverige och Kundpartner SYD slåss om äran.

Kategoribeskrivning:

Glansföretag är ett företag som satsar på att stärka både varumärket och sitt arbetsgivarrenommé. En framsynt personalpolitik kombineras med affärsutveckling och kundfokus. Vinnaren symboliserar branschens framtidstro som attraherar kunder och medarbetare.

Finalist SmartaVal:

Motivering: Trots stora konkurrenter med betydligt större resurser har SmartaVal vuxit organiskt sedan starten 2012. De har engagerat sig i sitt miljöarbete med klimatpakten och smarta arbetsmetoder och använt städmaterial som minskar belastningsskador hos personalen. Företaget har motiverad, välutbildad och proaktiv personal som inspireras och utvecklas av kompetenta ledare. Sjukfrånvaro och personalomsättning är väldigt låg. Genom engagerad personal har företaget lyckats med att fortsätta erbjuda tillhörande servicetjänster. Med olika servicetjänster samlade på ett och samma ställe sparas både de egna och kundernas kostnader och tid. Företaget har prisats för en framgångsrik personalpolitik och för sitt ledarskap.

Finalist Meritum i Sverige:

Motivering: Meritum är ett stabilt, välskött företag med god ekonomi och starka nyckeltal. "Meritum-andan", står för ordning och reda, trygghet och ärlighet, tydlighet och långsiktighet i såväl personalomsorg som kundvård. Miljö- och hållbarhetsfrågor är sedan lång tid grundläggande i företagets strategi och i den dagliga städpraktiken. Företaget är tydligt med att lagar och regler alltid ska följas. Stor vikt läggs vid att tillhandahålla bra kvalitet på städutrustning och bedriva fortlöpande personalutbildning. God personalvård har betalat sig, inte minst i form av en mycket liten personalomsättning och låga sjuktal. Därför har de kunnat växa stadigt med både nya tjänster, nya kunder och fler medarbetare.

Finalist Kundpartner SYD:

Motivering: Kundpartner Syd har vuxit kraftigt de senaste fyra åren, mycket tack vare sin kompetenta, proaktiva och serviceinriktade personal, som både har befogenhet att ändra på tjänstens utförande och mandat att sälja in extra arbete och kontraktsutökningar direkt till kund. Personalen trivs, vilket ger låg sjukfrånvaro och personalomsättning. Bolagets värderingar diskuteras i alla mötesforum, målen följs upp på arbetsplatsträffar och kompetenshöjande insatser genomförs. Kundpartner har ett lokalt förhandlat löneavtal med individuell lönesättning, vilket sporrar medarbetarna att utveckla sig själva och sin insats. Medarbetarnas individuella mål grundar sig i individens utvecklingsbehov och de mål som arbetslaget har bestämt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078