23948sdkhjf

Tork om hållbart företagande

Ett hållbart liv utanför hemmet är titeln på en ny rapport från Tork Essity med trender och fakta om värdet av hållbart företagande i människors vardag i och utanför hemmet.

Kraven på företag att vara hållbara ökar och människor, företag och organisationer är på ständig jakt efter nya idéer och lösningar för att lyckas bli mer hållbara.

En nyligen genomförd studie från Harvard visade att företag med ambitiösa hållbarhetsprogram har 55 % nöjdare medarbetare.

Hållbarhet och företagande är starkt sammankopplade. Studier visar att 66 % av konsumenterna skulle betala mer för hållbara varor och tjänster – och andelen är ännu högre bland millennials, det vill säga personer födda mellan 1980 och 2000 (73 %).

Globalt uppger 67 % av undersökta företag att hållbarhetsstrategier är nödvändiga för att vara konkurrenskraftiga och forskning från World Economic Forum visar att miljöinnovativa företag, oberoende av storlek, växer med i genomsnitt 15 % per år, samtidigt som deras respektive marknader har förblivit oförändrade.

Trendrapporten från Tork om hållbarhet utanför hemmet baseras på insikter och lärdomar från företagets samarbeten med kunder runt om i världen och täcker ämnen som klimatförändringar, koldioxidutsläpp och cirkulär ekonomi – viktig kunskap till företag som vill förbättra sitt hållbarhetsarbete.

Målet för Tork är att ta fram lösningar/innovationer inom professionell hygien som gör livet mer hållbart. Till 2030 har man också åtagit sig att minska miljöavtrycket för alla sina produkter med 33 %.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094