23948sdkhjf

Studenter valde Sodexo

Sodexo har utsetts till ”Årets Employer Branding-företag 2019” av undersökningsföretaget Universum Communication.

¨Utmärkelsen tilldelas företag som aktivt involverar hela organisationen i employer branding-frågor och erbjuder bra karriär- och utvecklingsmöjligheter.

Läs också: Sodexo förlänger SAS-avtal

För Sodexos vd Azita Shariati är utmärkelsen ett kvitto på att arbetssökande ser företaget som en attraktiv arbetsgivare.

– I hård konkurrens från andra företag valde universitets- och högskolestudenter ut oss som en av Sveriges mest intressanta arbetsgivare. Framtidens talanger väljer företag som drivs av ett högre syfte, bidrar till balans i livet och som skapar utvecklingsmöjligheter. Servicebranschen är en framtidsbransch – med den ökade digitaliseringen och innovationskraften kommer ännu fler utvecklingsmöjligheter, säger Azita Shariati, i ett pressmeddelande.

Just kompetensförsörjningen är en av de stora utmaningarna för branschen .

Universum Communications motivering:

”Detta är ett företag som lyckats fokusera och framhäva den bredd av möjligheter som finns för unga talanger inom företaget. Ledningen har involverats i frågorna vilket ger såväl helhet som goda resultat. De håller en modern kultur som uppmuntrar framtidens talanger.”

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.078