23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Rent
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Tydliga kärnvärden centrala för Pimas framgång

Med honnörsord som långsiktighet, hög service och starkt medarbetarfokus firar Pima Gruppen 45 år i år. Tillväxten har legat kring 20 procent årligen under de senaste sju åren och prognosen är att omsätta 146 miljoner kronor under innevarande år.

När Rent träffar Serviceföretaget Pimas vd Kari Vihtari på det nyrenoverade huvudkontoret i Södertälje en solig förmiddag i april står ämnen som familjeföretagande, 100 procents leveransgaranti, kvalitet, KPI:er, pandemieffekt och konsolidering högt på agendan.

Likt många andra företagare och vd:ar i städ- och FM-branschen som Rent pratat med under de senaste åren vill han ta avstamp i utmaningar men också möjligheter han tycker den omtumlande tid med pandemin varit. Vid sidan av allt elände menar han att pandemin fört med sig ett fokus på vikten av god lokalvård och hygien. Något som lett till att seriösa och duktiga aktörer i branschen med specialistkompetens fått dela med sig av år av kunskapsinhämtning.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125