23948sdkhjf

Coor förlänger med Region Uppsala

Coor har vunnit en upphandling gällande telefonistservice för Region Uppsala med start den 1 februari 2024.  Aktören får därmed förlängt förtroende för tjänsten som bolaget skött sedan 2012.

Uppdraget innefattar hantering av alla inkommande samtal till regionen, vilket rör sig om drygt 20 000 samtal i veckan. 

–Coor har levererat telefonisttjänster till Region Uppsala sedan 2012 och att vi får förnyat förtroende är glädjande och ett kvitto på att vi har konkurrenskraftiga telefonilösningar. I och med den här affären är vi fortsatt den största leverantören av telefonisttjänster till offentlig sektor, vilket bevisar att vi kan leverera högkvalitativ service i känsliga och samhällskritiska miljöer, säger Andreas Glansborg, kontraktschef kontaktcenter på Coor.

Telefonitjänsten hanteras av Coors telefonister 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan, 365 dagar om året.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125