23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Rent
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Två vinster till Essity

Essitys varumärke Tork vann pris för marknadsföringsstrategi och bolagets pappersbruk i Lucca för mest energimedvetna bruk under Tissue World.

Priserna delades ut den 25 mars under Tissue World Milan, världens största internationella event för pappersindustrin. 


Take Back Lunch Break-kampanjen för Torks professionella hygienmärke vann pris för Best Tissue Marketing Strategy.

Kampanjen skapades utifrån två trender i Nordamerika: minskande tryck på lunchrestauranger med minskade intäkter, och att kontorsanställda tog färre och kortare lunchpauser.

Tork genomförde en nationell undersökning i Nordamerika av lunchbeteenden på arbetsplatser och hur de påverkar produktivitet och arbetstrivsel.

Resultaten visade att lunchpauser är viktiga för anställdas produktivitet och välmående.

Essity och pappersbruk i Lucca, Italien, tilldelades också pris för Best Energy Aware Mill. Deras omfattande program för energibesparingar prisades.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.104