23948sdkhjf

”Nationaldag” för städbranschen i Frankrike

Omfattande fransk marknadsföringskampanj för att höja städbranschens anseende.

Den franska ekonomin har förbättrats och dragit med sig städbranschen som lever i bästa välmåga. Under första halvåret 2018 var tillväxten inom städbranschen i Frankrike tre procent, rapporterar European Cleaning Journal.

För att möta behoven är städbolagen nu i stort behov av personal och rekryterar också i allt större omfattning, men har allt svårare att hitta kompetent personal.

Det är för att höja anseendet som städbranschen i Frankrike den 18 oktober för första gången firade Journée Nationale des Métiers de la Propreté, ungefär Nationella städbranschens dag. För att skapa uppmärksamhet kring initiativet har en global marknadskampanj dragits igång som framför allt tagit sikte på allmänheten, men även riktat sig till städbolagen och dess anställda. En särskild hemsida lanserades redan i våras för att promota det nationella eventet.

Bland mycket annat har det i städer som Angers, Marseilles och Bordeaux byggts upp "städbyar” med stånd, animationer och andra event dedikerade till olika delar av städbranschen. Ett sådant event var en tävling i fönsterputsning liknande den som genomförs av branschtidningen Rent under Clean & Facility-mässan (mer om SM i fönsterputs här).

Ett dussintal franska städbolag runt om i hela landet har varit involverade i initiativet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094