23948sdkhjf

Lyckat att nischa sig på fönsterputs

När Axel Nilsson, ägare till Tradehouse i Malmö, startade e-handelsbutiken Fönsterputsgrossisten, för att bättre nå sina fönsterputskunder, lyfte affärerna. När han dessutom började besöka kunderna med bil, blev det ännu bättre.

För ett år sedan öppnade Tradehouse i Malmö e-handelsbutiken Fönsterputsgrossisten med fokus på fönsterputsutrustning. Ett halvår senare började ägaren Axel Nilsson köra omkring och demonstrera sortimentet för de kunder som så önskar.

­– Vi ville koncentrera en del av vår verksamhet på just fönsterputs för att bättre nå dem som verkligen håller på med det professionellt. De är ofta väldigt kunniga och noga med vilka produkter de gillar, säger Axel Nilsson.

Han tillägger att Tradehouse precis som vanligt säljer sitt bredare sortiment av städ-, kem- och pappersprodukter, samt naturligtvis även utrustning för fönsterputs, direkt till återförsäljare. 

– När vi nu har möjlighet att förmedla den expertis vi har på just fönsterputsområdet dirket till slutkunden, så påverkar det även Tradehouse och återförsäljarna positivt. Kontakten med användaren ger oss ju bra kunskap om vad fönsterputsarna själva vill ha, säger Axel Nilsson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.081