23948sdkhjf

Coor bäst på att svara i telefon – igen

| Av marianne ovesen | Tipsa redaktionen

Coor försvarade sin titel och vann klassen ”Färre än 2.000 anknytningar” i årets SM i telefoni och kundservice.

SM i telefoni & kundservice startades 1992-93 och är en prestigefull tävling i branschen. Under tävlingsperioden ringer professionella undersökare 200 samtal till vardera deltagande företag, samtalen bedöms efter den upplevda kvaliteten på kundservicen.

Tillsammans med sin kund Telia Company stod Coor som segrare i en av klasserna i 2016 års SM i telefoni och kundservice. Motiveringen löd:

Bemötandet hos telefonisterna i den vinnande växeln i klassen Färre än 2000 anknytningar, håller en otroligt jämn och hög nivå. De är pigga och glada och ser raskt till att samtalen kopplas till den re-spondent som efterfrågas. Liksom förra året står Telia Company högst på pallen.

- Vi har en helt otrolig grupp med telefonister i Borlänge. De är så engagerade och ambitiösa. De jobbar hela tiden med kvaliteten i samtalen och släpper inte fokus. Jag är mycket stolt över vad vi har åstadkommit, säger Maria Sjödin , sitechef Coor telefoni i Borlänge.

- Jag är imponerad över att vi försvarar vår vinst sedan förra året. Det finns en stor yrkesstolthet inom Coor Telefoni och en vilja att alltid göra det lilla extra för våra kunder, säger Johan Classon , kontraktschef Coor telefoni.

Prisceremonin ägde rum 25 januari 2017 i Stockholm.
Håll dig uppdaterad med Rent
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Självsorterande återvinning

Tre väljer Inspira till nya huvudkontoret

Mobiloperatören Tre (Hi3G Access AB) och Inspira har tecknat avtal om arbetsplatsservice på nybyggda huvudkontoret i Stockholm.

Caverion uppgraderar avtal med E.ON

Caverion har skrivit på ett ramavtal med E.ON Energilösningar i Norrköping, en anläggning Caverion jobbat på i flera år.

Anna-Karin Hatt lämnar Almega

Almegas vd Anna Karin Hatt ska lämna Almega för att tillträda som ny vd och koncernchef för LRF.

Vad är kränkande särbehandling?

En ny bok med titeln ”Jobba praktiskt mot kränkande särbehandling” ska ge kunskap och praktiska tips för att skapa en arbetsmiljö fri från kränkningar.

Han ska göra Almegas tjänsteindikator

Nyhetsbrev

Ny vd för LeaseGreen Sverige

Arkiv

16 miljoner för elentreprenad

Caverion har tecknat avtal med PEAB, värt cirka 16 MSEK.

Berendsen varslar i Torup

Berendsen varslar idag 20 medarbetare vid tvätteriet i Torup om uppsägning.

Ny finansdirektör med bred bakgrund

Vill bli totalleverantör för tjänster till hotell

Hotellnäringen blomstrar i Danmark. Det tar nu Förenade Service fasta på. Danmarks näst största serviceföretag siktar på att bli totalleverantör för tjänster till hotell.

"Rutavdraget passerar 10 miljarder"

2018 blev ett nytt rekordår för Rutavdraget, enligt en sammanställning från Städarnakoncernen.

1

Vill höja städares lönenivå

Städbolaget 50-femme vill skapa tryggare anställningsvillkor och bättre löner för duktiga kvinnliga städare.

”Alla drömmer kanske inte om att sälja mest toapapper”

Magnus Groth valde att bli vd för Essity när SCA delade sin verksamhet i två delar.

Städjätte under rekonstruktion

I mitten av november stod det klart att Allianceplus är i ekonomisk kris och att man begärt företagsrekonstruktion. Förhandlingarna med facket kommer att fortsätta till efter nyår.

En krona per jacka blir tiotusentals

ISS säljer verksamhet i 13 länder

Konkurrensverket friar Samhall

Caverion ingår stort avtal

Caverion ingår omfattande serviceavtal med Technopolis och tar ansvar för fem campus i tre länder.

Ska städa på tv

Gamla handdukar blev nya redan på 90-talet

Rent ut sagt med Ulf Wiklund, vd för Pacson Papperspartner i Norr AB.

Ny hållbarhetschef på Berendsen

Herrljunga gillar Trissystemet

Årets Stora städbranschdag ville lite mer

Kryddades med utdelningen av nyinstiftat pris.

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.143