23948sdkhjf

Coor bäst på att svara i telefon – igen

| Av marianne ovesen | Tipsa redaktionen

Coor försvarade sin titel och vann klassen ”Färre än 2.000 anknytningar” i årets SM i telefoni och kundservice.

SM i telefoni & kundservice startades 1992-93 och är en prestigefull tävling i branschen. Under tävlingsperioden ringer professionella undersökare 200 samtal till vardera deltagande företag, samtalen bedöms efter den upplevda kvaliteten på kundservicen.

Tillsammans med sin kund Telia Company stod Coor som segrare i en av klasserna i 2016 års SM i telefoni och kundservice. Motiveringen löd:

Bemötandet hos telefonisterna i den vinnande växeln i klassen Färre än 2000 anknytningar, håller en otroligt jämn och hög nivå. De är pigga och glada och ser raskt till att samtalen kopplas till den re-spondent som efterfrågas. Liksom förra året står Telia Company högst på pallen.

- Vi har en helt otrolig grupp med telefonister i Borlänge. De är så engagerade och ambitiösa. De jobbar hela tiden med kvaliteten i samtalen och släpper inte fokus. Jag är mycket stolt över vad vi har åstadkommit, säger Maria Sjödin , sitechef Coor telefoni i Borlänge.

- Jag är imponerad över att vi försvarar vår vinst sedan förra året. Det finns en stor yrkesstolthet inom Coor Telefoni och en vilja att alltid göra det lilla extra för våra kunder, säger Johan Classon , kontraktschef Coor telefoni.

Prisceremonin ägde rum 25 januari 2017 i Stockholm.


Håll dig uppdaterad med Rent
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Essity prisas för innovation och hållbarhet

Varumärket Tork dubbelt uppmärksammat på European Cleaning & Hygiene Awards.

HomeMaid väljer Tengella

Vd-byte inom Effektsfären

Här finns jobb – om du städar naken

Sodexo varslar 330 anställda i Gävle

Företaget räknar med att återanställa men oklart hur många.

Rena sängkläder levereras till lägenhetsdörren

Berendsen Textil i unik service till hyresgästerna i Turning Torso.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång i veckan.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Forskarens råd: byt spray mot skum

Arkiv

Konkurrensverket utreder tvättavtal

Förlängt tvättavtal med Textilia i Långsele kan vara otillåten direktupphandling.

Effekt Svenska gör ännu ett förvärv

Går ihop med Aremo och bildar ett av Sveriges största företag inom klottersanering.

Hon har blicken på skurkarna

Projektet Fair Play Städ ska avslöja branschens oseriösa företag.

SSAB väljer ISS

Coor får förnyat förtroende av Volvo Cars

Ny CFO till ISS Sverige

Utmanande år för Sodexo

Serviceföretagets resultat enligt förväntan.

Ronald Reagan-museet nästa för Sodexo

Serviceföretagets amerikanska verksamhet har fått ett prestigeuppdrag.

Skolkök hotas av vite

Jättarna dominerar upphandling i Gävle

Kommunen har utan framgång försökt få lokala företag att lämna anbud.

Hjälp oss att göra Rent ännu bättre

Två dagar efter frigivningen – bluffstädaren slog till igen

Säger att han är lokalvårdare och drar på en städvagn.

Här är Effekts nya laguppställning

Effekt Svenska inför ny organisationsstruktur efter förvärvet av Global Fastighetsservice.

Caverion ska optimera Karolinska

Caverion och Locum tecknar omfattande Managed Servicesavtal för Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge.

Enklare ställa sysselsättningskrav i upphandlingar

Compass Group ger matgästerna CO2-kunskap

Nu kan Compass Groups restauranggäster välja maträtt utifrån rättens CO2-värde.

Planera för Städarens Dag den 3 december!

Sodexo Norden byter HR-chef

Berendsens vd kan bli Årets VD

Global Handwashing Day 15 oktober

Compass Group får ny vd

Inspira får ny affärsområdeschef

Procurator får nytt avtal med Statens inköpscentral

Effekt Svenska får ny styrelseledamot

LKF:s nye vd på plats

Drop in om rengörande vatten

1

Drop in om desinfektion och vinterkräksjuka

Trafikverket fortsätter med Coor

Drop in om vårdnära service

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.169