23948sdkhjf

Hemfrid avböjer förmedlingshjälp

Hemfrids grundare och styrelseordförande Monica Lindstedt tänker aldrig ansluta sitt livsverk till ett förmedlingsföretag. "Så faan heller", säger hon till Veckans Affärer.
Monica Lindstedt anser att företag som Offerta och Helpling, vill äga kunden och transaktionen och samtidigt slippa utföra själva jobbet. Det tyska företaget Helpling, i vilket Kinnevik är inblandat, finns inte i Sverige längre. Men för bara något drygt år sedan satsade de 400 miljoner kronor för att ta sig in på den svenska marknaden. Det hjälpte inte.När de gav upp klev i stället TidyApp in, en rent app-baserad förmedlingstjänst riktad mot hemservicemarknaden, och köpte Helplings svenska kundregister. Se artikel på Cleannet den 9 november 2015.Offerta har däremot klarat utmaningen bra, bland annat genom att förmedla ett bredare tjänsteutbud.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079