23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Rent
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Säljer kem med rena flashdansen



Har ni sett den nya snackisen, reklamfilmen för rengöringsmedlet Cillit Bang? På bara några dagar har youtubeklippet visats mer än 205 000 gånger.

I den 90 sekunder långa

youtubefilmen

, som reklambyrån BETC Paris ligger bakom, får en mekaniker (dansaren Daniel Cloud Campos) uppgiften att städa bilverkstaden. Han hittar en flaska Cillit Bang och resten är "ren" flashdance.

I ett pressmeddelande säger kemtillverkaren Reckitt Benckiser att filmklippet är starten på en ny genre – "Cleantertainment". Brittiska tidningar tror inte genren blir en hit, men trots det har produktnamnet redan fått en enorm spridning. På bara fyra dagar har videon visats 205 036 gånger på youtube.

Cillit Bang vänder sig främst till konsumentmarknaden och under varunamnet finns en rad olika rengöringsprodukter. Bara två av dem, de för toalettrengöring och kalkborttagning, är märkta med EU-Blomman.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.113|instance-web01