23948sdkhjf

Inspira utbildar städare i servicesvenska

I samarbete med Stockholms Stadsmissions utbildningsgrupp har Inspira skräddarsytt en utbildning i servicesvenska för städare.
Den 17 mars är första svenskautbildningstillfället för Inspiras medarbetare. Först ut är en pilotgrupp bestående av elva Inspiramedarbetare. Syftet med utbildningen är att stärka Inspiras personalgrupp i kommunikationen med kunderna.

Gruppen kommer att träffas en gång per vecka vid 12 tillfällen i Stockholms Stadsmissions folkhögskolas lokaler i Liljeholmen. Utbildningen innehåller mycket rollspel där medarbetaren får konkreta tips i situationer som uppstår en vanlig arbetsdag, det kan handla om att göra felanmälningar samt att ta emot önske- och klagomål. Utbildningen avslutas med skriftligt och muntligt prov.

- Idag ställs det högre krav på servicenivån i branschen och kommunikationen är ett av de viktigaste verktygen vi har för att ge bra service. Vi vill stärka våra medarbetare i deras svenskakunskaper för att ge dem mer självförtroende i sin kommunikation och för att stärka dem i sin yrkesroll, kommenterar Anna-Karin Berts, HR-chef på Inspira
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.111