23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Rent
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Inspira utbildar städare i servicesvenska

I samarbete med Stockholms Stadsmissions utbildningsgrupp har Inspira skräddarsytt en utbildning i servicesvenska för städare.

Den 17 mars är första svenskautbildningstillfället för Inspiras medarbetare. Först ut är en pilotgrupp bestående av elva Inspiramedarbetare. Syftet med utbildningen är att stärka Inspiras personalgrupp i kommunikationen med kunderna.

Gruppen kommer att träffas en gång per vecka vid 12 tillfällen i Stockholms Stadsmissions folkhögskolas lokaler i Liljeholmen. Utbildningen innehåller mycket rollspel där medarbetaren får konkreta tips i situationer som uppstår en vanlig arbetsdag, det kan handla om att göra felanmälningar samt att ta emot önske- och klagomål. Utbildningen avslutas med skriftligt och muntligt prov.

- Idag ställs det högre krav på servicenivån i branschen och kommunikationen är ett av de viktigaste verktygen vi har för att ge bra service. Vi vill stärka våra medarbetare i deras svenskakunskaper för att ge dem mer självförtroende i sin kommunikation och för att stärka dem i sin yrkesroll, kommenterar Anna-Karin Berts, HR-chef på Inspira

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078