23948sdkhjf

Coor förlänger och utökar avtal med Länsförsäkringar

Det nya avtalet innebär att Coor tar ett helhetsgrepp om arbetsplatsservice genom en funktionslösning som omfattar samtliga arbetsplatsservicetjänster till Länsförsäkringar AB. Avtalet började gälla den 1 februari och sträcker sig över tre år.
I det nya utökade avtalet får Coor uppdraget att hantera och utveckla Länsförsäkringars reception och huvudväxel vilket innebär att Coor får helhetsansvaret för samtliga FM-tjänster. Målsättningen med avtalet är att skapa en större tydlighet i leveransen, besvärsfrihet samt kostnadsbesparingar för Länsförsäkringar. Avtalet är värt ca 75 MSEK över kontraktsperioden.

- Coor har lärt känna oss under de senaste åren och har byggt upp ett förtroende hos oss, säger Mikael Hellström, Chef Leverantörsstyrning på Länsförsäkringar AB. Coor har också erbjudit en professionell helhetslösning med funktionsansvar som har tilltalat oss.

- Vi är mycket glada över det utökade samarbetet med Länsförsäkringar, säger Ulf Wretskog, VD Coor i Sverige. Det är ett stimulerande uppdrag som vi tillsammans har utvecklat genom åren. Genom det nya scopet får vi möjligheten att ta samarbetet till en ny nivå och det ser vi fram emot.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.075