Kontraktet uppges ligga helt i linje med Sodexos strategiska målsättning att utöka leveransen av FM-lösningar till sina kunder och att integrera ett brett utbud av servicetjänster som bidrar till kundernas framgångar. Sodexo kommer att ta över en lång rad hårda och mjuka FM-tjänster.
Länder som omfattas av partnerskapet: Österrike, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Nederländerna, Italien, Irland, Polen, Portugal, Spanien, Sverige, Schweiz och Storbritannien.
- Vi är mycket glada över detta internationella partnerskap med uppdraget att leverera ett komplett utbud av integrerade kvalitetstjänster. Vi är övertygade om att vi kan skapa ett mervärde och bidra till Unilevers affärsmål genom att tillhandahålla jämn och högkvalitativ service så att Unilever kan fokusera på sin kärnverksamhet, säger Sodexos Sylvia Metayer, President International Large Accounts.
- Det här partnerskapet ligger i linje Unilevers strategi att leverera utmärkt service genom hela organisationen, och att omsätta det globala till lokal konkurrenskraft. Att ha en huvudleverantör bidrar avsevärt till minskade kostnader, jämnare och anpassad service och det kommer att förbättra mätningen av anläggningarnas prestanda inom Unilever, säger Unilevers Ken Manke, Vice President Workplace Services.