23948sdkhjf

Här är nya namnet på Office Managements avknoppade affärsområde

O.M Facility Management blir Joyweek.

Det var i april som Office Management aviserade om att att sälja affärsområdet inom facility management till Verso Capital, ett nordiskt bolag som investerar i europeiska B2B-företag. Detta för att renodla affären inom digitalisering och på it och modern mötesteknik. 

Den 1 juni var affären klar och i samband med ägarskiftet uppgav den nya ägaren att nytt namn och varumärke skulle avslöjas under andra halvan av 2023.

Nu står det klart att Office Managements tidigare FM-del som ska erbjuda facility service  får namnet Joyweek. Den nya varumärkesidentiteten firar aktören med en hyllningsfilm till kontoret.

”Vi får ett helt nytt utseende. Och ett ännu skarpare fokus. Bortsett från det så är allt sig likt. Vi kommer även fortsättningsvis att erbjuda de bästa lösningarna för alla typer av kontor. Men nu med ännu mer energi och fokus på att hjälpa ditt företag att blomstra”, uppger aktören.

– Jag är otroligt glad över att få lansera Joyweek. Jag och teamet på Joyweek brinner för att skapa genomtänkta, effektiva och framgångsrika kontor. Vi vill helt enkelt vara med och bygga kontorsmiljöer där alla kan utföra sitt bästa arbete, säger Pontus Olsson, vd för satsningen i en kommentar till Rent.

Den 15 december går Joyweek live med ny sajt, webbutik och kundportal.

– Vår kundbas är generellt små- och mellanstora kontor. Med denna renodlade satsning kan vi bättre möta en växande efterfrågan och jag upplever att kunderna aldrig tidigare varit så villiga att investera i attraktiva arbetsplatser som ska vara något alldeles extra för sina medarbetare. Kontoren har gått från att vara en plats du bara åker till för att jobba till en inspirerande plats att mötas, utvecklas och bidra, sa Pontus Olsson i en intervju med Rent i somras.

I dagsläget har bolaget huvudkontor i Stockholm och filialer i Göteborg, Malmö, Linköping och Oslo. Pontus Olsson öppnar upp för att det kan finnas behov att öppna fler mindre kontor i städer och regioner där bolagets kunder är flera. Samtidigt ser han att geografisk expansion med hela Norden i fokus är möjlig även utan att etablera egna kontor.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.366