Tre grossister bildar inköpsgrupp: ”Våra företagskulturer passar väldigt bra ihop”
Grossisterna Cleanhouse, Nordic Cleanware och Clean Center bildar en gemensam inköpsgrupp som fått namnet Clean-gruppen. Syftet med sammangående är ”att stärka företagens konkurrenskraft genom gemensamma inköp, vilket kommer att leda till bättre inköpsvillkor och effektiviseringar av leveranskedjan vilket i förlängningen gynnar kunden”, heter det i ett pressmeddelande.
Därtill ska aktörerna tillsammans titta på möjligheterna att utveckla och ta fram nya produkter och tjänster.
– Genom att kombinera vår styrka och expertis inom CLEAN-gruppen ser vi fram emot att erbjuda våra befintliga och nya kunder ännu bättre produkter och service till marknadens bästa priser, säger Petros Zaos, ägare, Cleanhouse.
– Med ett närmre samarbete kommer vi skapa ett oslagbart kunderbjudande med rikstäckande leveranser och service fast med den lokala kompetensen och engagemanget, säger Nicklas Norling, vd, Nordic Cleanware.
– Detta är ett viktigt steg och vi är övertygade om att det kommer att skapa stora värden för såväl kunderna, leverantörerna och vår kompetenta personal. Våra företagskulturer passar väldigt bra ihop, säger Mirjana Stojanova, ägare, Clean Center.