23948sdkhjf

Knyter samarbete för digitala städtjänster

Städservice Uppsala kommun har tecknat ett fyraårigt avtal, med möjlighet till förlängning i tre plus tre år,  med Datecs digitala lösning CleanPilot för städverksamheten. Uppdraget följer på en upphandling från tidigare i år då tre leverantörer deltog i processen men valet föll på Datecs lösning och avtalet undertecknades den 7 juli i år ochtill ett värde om cirka 12 miljoner kronor.

Omfattningen av anbudet beskrivs av Uppsala kommun på följande sätt::

– Upphandlingen omfattar digitalt stöd för städservice med i huvudsak följande funktioner: importera ritningar & skapa digitala ritningar, städplanering, kalkylering på objekt/uppdrag, offert och avtalshantering, skapande av fakturaunderlag, verksamhetsplanering, dvs resurseffektiv matchning av arbetsuppgifter och personal, stöd till daglig verksamhet vid förändringar, digital lösning för lokalvårdare, kvalitetskontroller och rapportfunktion, uppger Rolf Gaude, avdelningschef på Städservice Uppsala kommun.

Målet för Städservice är att implementera CleanPilot hos 7 chefer och cirka 250 lokalvårdare.

– Vi är mycket nöjda med att ha tilldelats detta kontrakt. Detta är det största enskilda kontraktet vi har ingått med en kommun i Sverige hittills, och är en stor inspiration för vår offensiva satsning i Sverige. Här har vi redan startat rekryteringsprocessen för att förstärka vårt svenska kontor. Uppsala kommun har ställt tydliga krav på lösningen och implementeringsprocessen, vilket kräver kompetens, professionell projektledning och ett gott samarbete. Vi ser fram emot att utveckla en god relation och leverera enligt bästa praxis, säger Jørgen Sannesmoen, vd för Datec i en kommentar.

Tilldelningskriteriet i upphandlingen baserades på det lägsta jämförelsepriset. Detta beräknades utifrån pris, minus kvalitetskriteriet Mervärden. Mervärden var inte obligatoriska krav, men var meriterande.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125