23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Rent
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Dax firar 50 med nytt utseende

Dax firar ett halvt sekel som varumärke inom hygienprodukter och desinfektionslösningar med ny design.

–Vår nya design representerar en nystart och symboliserar både vårt arv och vårt fortsatta engagemang till att bidra till ett friskare samhälle. Vi ser fram emot att fortsätta hjälpa våra kunder att skapa välbefinnande genom bra och säkra hygienprodukter, som nu dessutom har en ny fräsch och tilltalande utsida, säger Annika Ekström, marknadschef för varumärket i en kommentar.

Designuppdateringen har skett i samarbete med varumärkesbyrån Grow och bland annat har färgpaletten uppdaterats och moderniserats och den nya designen kommer gradvis att rullas ut över produktsortiment under hösten.

– Igenkänning har varit ledordet i designuppdateringen och DAX handdesinfektion med sin ikoniskt röda "brand shape" blev utgångspunkten för den nya designen, säger Daniel Löfvenborg, design director på varumärkesbyrån Grow.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.115