Happy Boss säljer affärsområde: ”Vi är entusiastiska över att ta detta steg framåt”
Dstny Sverige, leverantör av molnbaserad affärskommunikation, har förvärvat hela kundbasen för telefonitjänster i molnet och svarsservice från Happy Boss AB. Förvärvet innebär att kunder till Happy Boss telefonitjänster fortsätter att använda samma tekniska lösning som i dag och övergången ska inte medföra några förändring för de befintliga kunderna när det gäller plattformen.
– Vi är entusiastiska över att ta detta steg framåt i vår företagsstrategi. Genom att frigöra resurser och fokusera på vår kärnverksamhet kan vi tillhandahålla ännu mer specialiserade och innovativa lösningar för våra kunder inom Facility Management, säger Fredrik Belfrage, vd, Happy Boss i en kommentar.
Förvärvet innebär att kunder till Happy Boss telefonitjänster fortsätter att använda samma tekniska lösning som i dag. Övergången medför ingen förändring för kunderna när det gäller plattformen, utan de kan istället känna sig trygga med att de nu även får tillgång till hela Dstnys innovativa produktportfölj.