23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Rent
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

”Det finns ett stort intresse även från den professionella städbranschen”

På tio månader har den svenska agenturen Retail Bros, som drivs av drivs av Jonas Svensson och Hamzii Hariri lyckats sälja över en miljon enheter av Pink Stuffs städpasta The Miracle Cleaning Paste. Fler lanseringar inom städ och rengöring väntar.

Det kallas CleanTok på Tik Tok och har vid sidan av intresset för heminredning växt som en jättetrend på sociala medier och allt fler laddar upp städvideor och städtips. Intresset för produkterna har förutom på Tik Tok även varit stort på Instagram. Ett intresse som i sin tur drivit försäljningen inte minst digitalt via e-handlare som Lyko och Apotea. Sedan lanseringen av produkterna i april i fjol har försäljningen även exploderat via detaljhandelskedjor som Clas Ohlson och Normal samt via dagligvaruhandeln. De säljer även via Matas och Salling Group i Danmark.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.09