23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Press Release: Avista Time växlar upp och går in i Marathon Software

Avista Time i Norden går in i Marathon Software. Vi ser detta som ett naturligt i steg i vår tillväxtresa. Under de senaste 3 åren har Avista växt med 50 % per år.  Behovet av digitalisering har ökat stort inom lokalvård och FM.  Avistas behov av bredare kompetens och ytterligare resurser har varit en viktig del för att kunna möta upp våra kunders framtida krav på digitalisering. och expansion av nyttan i hela organisationen.

Avista får in teknisk spetskompetens genom Chris Tholen i rollen som CTO, tidigare Lead Software Engineer hos Google/YouTube. I den nya styrelsen ingår Jonas Fagerström med en bakgrund på ledande befattningar inom ISS och Eva-Karin Dahl, tidigare VD på Homemaid samt Johan Hazelius från Marathon Software.

Avista får därmed en stark finansiell grund genom att vara en del av Marathon-gruppen. Bolagsgruppen blir den ledande aktören inom SaaS-tjänster för lokalvård, facility management samt hemstädning i Sverige, då Time Wave som är ledande inom professionell hemservice redan är en del av Marathon-gruppen.

Ulf Gullstedt, VD på Avista Time

"Vi har valt att ingå i Marathongruppen för att säkra en stark framtida tillväxt. Det stärker oss på flera sätt, men framförallt får vi fler resurser, teknisk spjutspets, finansiell stabilitet och större organisation vilket gör att vi kan utveckla vår plattform för lokalvården och FM-branschen i ännu högre takt och fortsätta driva branschens digitalisering."

Johan Hazelius, Marathon Software

"Förvärvet av Avista ligger helt i linje med vår strategiska plan, med nischade och branschledande företag som byggt en stabil grund för fortsatt utveckling i så väl plattform som organisation. Genom förvärvet får vi ännu ett superfint bolag i familjen, och flera nya duktiga kollegor som verkligen förstår och bryr sig om sina kunder."

För ytterligare information och mediekontakt, vänligen kontakta::

Ulf Gullstedt, Vd Avista Time AB, 070-663 78 00, Ulf.gullstedt@avistatime.com

Johan Hazelius, Marathon Software AB, 070-076-213 85 97, johan@marathonsoftware.com

Mikael Tikas, Vd TimeWave AB, 070 – 694 60 89, mikael.tikas@timeave.se

Avista Time har den ledande nordiska plattformen för kvalitetsuppföljning, bemanning och kundleverans inom Facility Management och lokalvård. Bland Avista Time kunder finns branschens marknadsledande bolag, samt ett flertal av de största regionerna och kommunerna i Sverige. Mer information finns på avistatime.com.

Marathon Software utvecklar och marknadsför nischade B2B-mjukvarulösningar. Verksamheten drivs i flera dotterbolag, där var och ett har en lösning för sin kundgrupp. Som evig ägare och med aktiv insats stöttar vi våra branschvinnares tillväxt och produktutveckling, samtidigt som vi fortsätter förvärva fler branschledande nischade B2B-mjukvarubolag med omsättning mellan fem och femtio miljoner. Mer information finns på www.marathonsoftware.com.

Timewave utvecklar och marknadsför det marknadsledande affärssystemet för Sveriges hemservicebolag. Mer information finns på timewave.se

- Avista

Avista Time AB