23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Fem anledningar att skaffa ett automatiskt besökssystem till ditt företag!

Ett automatiserat besökssystem, eller visitor system på engelska, är ett säkert och smidigt sätt för ditt företag att ta emot gäster och kunder. Innan vi redogör för alla fördelarna med automatiserade besökssystem på företag ska vi kortfattat gå igenom hur de definieras och vilken betydelse de har för företag.

Självbetjäningsautomater använder automatiserad programvara eller digitala pekskärmar och är ett bra alternativ till traditionell service i receptionen. I dagens hektiska värld, och särskilt efter Corona, är det allmänt känt att företag har ett försprång framför sina konkurrenter när de erbjuder självbetjäningsautomater för incheckning och utcheckning. 

Här är fem skäl till varför ditt företag bör införa självbetjäningsteknik så snart som möjligt.

1. Bättre användning av resurser

För att vinna kundernas eller affärspartners lojalitet är det viktigt att ge dem speciella och positiva upplevelser under vistelsen. För att uppnå detta bör man som företagare använda alla resurser som står till sitt förfogande. 

2. Säg adjö till köerna

En av de stora fördelarna med ett visitor system är att det hjälper dig att undvika långa köer i receptionen. Oavsett hur många anställda du har som arbetar samtidigt gör visitor system det enkelt att tillgodose flera kunders eller partners behov samtidigt. Folk gillar dessa enkla processer för att checka in och ut - särskilt om de har bråttom.

Med ett besökssystem checkar man enkelt in med hjälp av en QR kod på sin mobil. Detta gör det bekvämt för alla och effektiviserar din personal.

3. Ett mer personligt tillvägagångssätt

Självbetjäningsautomater kan samla in en mängd användbara uppgifter om gästerna, t.ex. tidigare inköp, preferenser och särskilda önskemål. Dessutom kan den här lagrade informationen användas i skräddarsydda e-postmeddelanden med lockande erbjudanden som tilltalar alla. Ännu bättre är det att uppfylla önskemål som gästerna tidigare har framfört, vilket gör att deras förväntningar överträffas och deras vistelse blir ännu mer speciell.

4. Minska antalet mänskliga fel till ett minimum

Tyvärr förekommer det ofta fel i företagsbokningar. Det händer ofta att kundernas eller klienternas namn stavas fel eller att fel rum av misstag bokas för dem. Även om personalen är mycket engagerad är de fortfarande människor och gör ibland misstag. Genom att automatisera incheckningsprocessen kan du undvika många av dessa misstag och förbättra ditt sätt att interagera med dina gäster. Automater för självincheckning kan registrera kundernas uppgifter exakt eftersom gästerna själva fyller i dem när de checkar in. Risken för fel minskar därför avsevärt. 

5. En flexibel lösning som passar dina behov

Oavsett om en företagare bara vill ha en enkel självbetjäningsautomat för incheckning eller en automat där besökarna kan kontrollera andra delar av sin bokning, kan de med denna teknik uppnå sina viktigaste mål på ett slående sätt. Automaterna kan placeras i loungen, nära receptionen eller någonstans där gästerna lätt kan komma åt dem. De har vanligtvis ett modernt utseende och tar inte upp mycket utrymme.

Sänd till en kollega

0.031